Deklaracija s Praškega vrha,
ki so jo objavili predsedniki držav in vlad, ki so se udeležili srečanja Severnoatlantskega sveta v Pragi 21. novembra 2002
- Predsedniki držav in vlad držav članic Severnoatlantske zveze smo se
danes srečali z namenom razširiti zavezništvo in okrepiti NATO, da bi
bil kos novim resnim grožnjam in velikim varnostnim izzivom 21.
stoletja. Ker nas obvezuje naša skupna vizija, ki jo pooseblja
Washingtonska pogodba, se zavezujemo, da bomo preoblikovali NATO
z novimi članicami, novimi zmogljivostmi in novimi odnosi s svojimi
partnerji. Neomajni smo v svoji zavezanosti transatlantski povezavi,
Natovim temeljnim varnostnim nalogam, vključno s skupno obrambno
politiko, našim skupnim demokratičnim vrednotam ter Ustanovni listini
Združenih narodov.
- Danes smo se odločili, da bomo povabili Bolgarijo, Estonijo, Latvijo,
Litvo, Romunijo, Slovaško in Slovenijo, da začnejo pristopna pogajanja
za pristop k naši zvezi. Ob tem zgodovinskem dogodku, ki poteka v
Pragi, jim čestitamo. Pristop teh novih članic bo okrepil varnost vseh v
Evroatlantskem območju in pomagal doseči naš skupni cilj celovite in
svobodne Evrope, združene v miru in s skupnimi vrednotami. Vrata
Nata bodo ostala odprta za evropske demokracije, ki želijo in so
zmožne prevzeti odgovornosti in obveznosti članstva v skladu z 10.
členom Washingtonske pogodbe
- Ob spominu na tragične dogodke 11. septembra 2001 in naše poznejše
odločitve, da se sklicujemo na 5. člen Washingtonske pogodbe, smo
potrdili obsežen paket ukrepov, zasnovanih na Natovem strateškem
konceptu, da okrepimo svojo sposobnost soočiti se z izzivi za varnost
naših sil, prebivalstva in ozemelj, ne glede na to od kod prihajajo.
Današnje odločitve bodo omogočile uravnotežene in učinkovite
zmogljivosti znotraj Zveze, da bo NATO lahko bolje opravljal vse
svoje naloge in se v celoti odzival na omenjene izzive, vključno z
grožnjo, ki jo predstavlja terorizem ter širjenje orožja za množično
uničenje in način njegove dobave.
- Poudarjamo, da naša prizadevanja za preoblikovanje Nata in njegovo
prilagajanje ne razumete kot grožnjo katere koli države ali organizacije,
temveč bolj kot dokaz naše odločenosti zavarovati svoje prebivalstvo,
ozemlje in vojaške sile pred oboroženimi spopadi, vključno s
terorističnimi napadi, vodenimi iz tujine. Odločeni smo, da odvrnemo in
razbijemo vse napade in se ubranimo ter zavarujemo pred njimi v
skladu z Washingtonsko pogodbo in Ustanovno listino Združenih
narodov. Da bi opravil svoje celotno poslanstvo, mora biti NATO
sposoben razporediti sile, da se lahko hitro premaknejo tja, kjer so
potrebne, po odločitvi Severnoatlantskega sveta, da podpira operacije
na daljavo in časovno vodene operacije, vključno z operacijami v
okolju, kjer se lahko srečujejo z jedrskimi, biološkimi in kemičnimi
grožnjami, in za doseganje svojih ciljev. Učinkovite vojaške sile, ki so
pomemben del naše skupne politične strategije, so nujno potrebne za
ohranjanje svobode in varnost našega prebivalstva, in prispevajo k miru
in varnosti v Evroatlantskem območju. Zato smo se odločili, da:
a. ustanovimo Natove sile za ukrepanje (NATO Response Force -
NRF), ki sestojijo iz tehnološko razvitih, prilagodljivih, za boj
pripravljenih, interoperabilnih in vzdržljivih sil, vključno s
kopenskimi, pomorskimi in zračnimi silami, ki se lahko hitro
premikajo kamorkoli, kjer so potrebne, tako kot odloči Svet.
NRF bodo tudi katalizator za osredotočanje in pospeševanje
napredka vojaških zmogljivosti v Zvezi. Dali smo navodila za
razvijanje vsestranskega koncepta za tako silo, ki bo imela svojo
začetno operativno sposobnost brž ko mogoče, a najkasneje
oktobra 2004, ter polno operativno sposobnost najkasneje
oktobra 2006, ter za poročilo obrambnim ministrom spomladi
2003. NRF in s tem povezano delo za poglavitni cilj EU se
morata medsebojno okrepiti ob spoštovanju neodvisnosti obeh
organizacij;
b. racionaliziramo Natove načrte za vojaško poveljevanje. Potrdili
smo poročilo obrambnih ministrov, ki prikazuje ohlapnejše,
zmogljivejše, učinkovitejše in za boj pripravljene poveljniške
strukture, z namenom izpolniti operativne zahteve za celoten
obseg nalog, ki jih ima Zveza. Zasnovano je na usklajenem
dokumentu Minimalne vojaške zahteve za načrte Zveze glede
poveljevanja. Ta struktura bo razširila transatlantsko povezavo,
povzročila precejšnje zmanjšanje vrhovnega štaba ter centrov
za kombinirane operacije v zraku in pospešila preoblikovanje
naših vojaških zmogljivosti. Tu bosta dve strateški poveljstvi,
eno operativno in drugo funkcionalno. Strateško poveljstvo za
operacije, ki jih vodi vrhovni štab v Evropi (Belgija), bosta
podpirali dve skupni poveljstvi sil (Joint Force Commands), ki
bosta lahko tvorili vrhovni štab Skupne združene namenske
kopenske sile (Combined Joint Task Force - CJTF), in trden, a
manjši stalni vrhovni štab, iz katerega bo mogoče izpeljati
vrhovno poveljstvo CJTF na morju. Obstajale bodo tudi
kopenske, morske in zračne sile. Strateško poveljstvo za
preoblikovanje, ki bo imelo svoj vrhovni štab v Združenih
državah in bo prisotno tudi v Evropi, bo odgovorno za nadaljnje
preoblikovanje vojaških zmogljivosti ter za pospeševanje
interoperabilnosti vojaških sil Zveze v sodelovanju z
Operacijami zavezniškega poveljstva (Allied Command
Operations), če je to primerno. Dali smo navodila Svetu in
Odboru za obrambno načrtovanje (Defence Planning
Committee), ob upoštevanju dela Natovih vojaških oblasti ter
objektivna vojaška merila, da bi dokončno izoblikovali vse
podrobnosti glede strukture, vključno z zemljepisnimi kraji
vrhovnih štabov poveljniške strukture in drugimi elementi, da bi
lahko obrambna ministrstva sprejela končne odločitve junija
2003;
c. potrdimo Praško zavezo za doseganje zmogljivosti (Prague
Capabilities Commitment) (PCC) kot del nadaljnjih prizadevanj
Zveze za izboljšanje in razvijanje novih vojaških zmogljivosti za
sodobno vojskovanje v zelo ogroženem okolju. Posamezni
zavezniki so dali trdne in specifične politične obljube, da bodo
izboljšali svoje zmožnosti na področjih kemijske, biološke,
radiološke in jedrske obrambe; obveščevalne službe, nadzora in
opredelitve cilja; nadzora zrak-zemlja; poveljevanja, nadzora in
zvez; bojne učinkovitosti, vključno z natančno vodenim
strelivom in uničenjem sovražnikove zračne obrambe;
strateškim mostom za oskrbo po zraku in morju; polnjenjem
goriva v zraku; ter razvrstitvijo čet kot bojne podpore in enot za
zagotovitev bojnega delovanja. Naša prizadevanja izboljšati
zmogljivosti s pomočjo PCC in prizadevanja Evropske Unije
povečati evropske zmogljivosti s pomočjo Akcijskega načrta za
doseganje evropskih zmogljivosti se morajo medsebojno
okrepiti ob spoštovanju neodvisnosti obeh organizacij, ter v
duhu odprtosti.
Kar se da hitro bomo uresničevali vse vidike Praške zaveze za
doseganje zmogljivostih. Sprejeli bomo potrebne ukrepe za izboljšanje
zmogljivosti na ugotovljenih področjih dolgotrajnih pomanjkljivosti
kar zadeva zmogljivosti. Tovrstni koraki bi lahko vključevali
večnacionalna prizadevanja, delitev vlog in ponovno določitev
prednostnih nalog, ob ugotovitvi, da bodo v mnogih primerih potrebna
dodatna finančna sredstva, ki jih bo po potrebi odobril
parlament. Zavezali smo se, da si bomo na vso moč prizadevali
uveljavljati izboljšave v zvezi z zmogljivostmi. Svetu smo na stalnem
zasedanju naročili naj poroča obrambnim ministrom o njihovem
izvajanju;
d. podpremo dogovorjeni vojaški koncept za boj proti terorizmu. Ta
koncept je del paketa ukrepov za okrepitev Natovih zmogljivosti na tem
področju, ki vključuje tudi izboljšave pri izmenjavi podatkov
obveščevalnih služb in ukrepe kot odgovor na krizo
Terorizem, ki ga odločno zavračamo in obsojamo v vseh njegovih
oblikah in pojavih, pomeni resno in naraščajočo grožnjo za
prebivalstvo držav v Zvezi, vojaške sile in ozemlje, kakor tudi za
mednarodno varnost. Odločeni smo se boriti proti tej kugi toliko časa,
kolikor bo potrebno. Da bi se uspešno borili proti terorizmu, mora
biti naš odziv večplasten in vsestranski.
Obvezali smo se, da bomo v sodelovanju z našimi partnerji v celoti
uresničevali Akcijski načrt za civilno krizno načrtovanje (Civil
Emergency Planning (CEP) Action Plan), da bi izboljšali pripravljenost
na morebitne napade na civilno prebivalstvo s kemičnimi, biološkimi
ali radiološkimi (KBR) snovmi. Povečali bomo svojo zmožnost
zagotavljati podporo, kadar je ta potrebna, da pomagamo državnim
organom, da se spopadejo s posledicami terorističnih napadov, vključno
z napadi na odločilno infrastrukturo s KBRJ orožjem, kot je predvideno
v Akcijskem načrtu CEP;
e. podpremo uresničevanje petih obrambnih pobud proti jedrskemu,
biološkemu in kemičnemu orožju, ki bodo povečale obrambne sposobnosti
Zveze proti orožju za množično uničenje: Analitski laboratorij za
razvijanje prototipov JBK orožja (Prototype Deployable NBC Analytical
Laboratory); Skupina za odzivanje na dogodke s prototipi JBK orožja
(Prototype NBC Event Response team); virtualni Center odličnosti za
obrambo proti JBK orožju (Centre of Excellence for NBC Weapons
Defence); Natova zaloga za biološko in kemično obrambo (NATO
Biological and Chemical Defence Stockpile); ter Sistem za nadzor
bolezni (Disease Surveillance system). Znova potrjujemo našo zavezo
hitro povečati in izboljšati naše obrambne zmogljivosti proti JBK
orožju;
f. okrepimo naše zmogljivosti v boju proti napadom na računalniške
informacijske sisteme;
g. preučimo možnosti za obvladovanje naraščajoče grožnje
balističnih izstrelkov za ozemlje zaveznikov, vojaške sile in
naseljena območja na uspešen in učinkovit način s pomočjo primerne
mešanice političnih in obrambnih naporov, skupaj z
zastraševanjem. Danes smo se lotili nove raziskave izvedljivosti
Natove protiraketne obrambe (NATO Missile Defence), da bi preučili
možnosti za zaščito ozemlja zaveznikov, njihovih oboroženih sil in
naseljenih območij proti vsem grožnjam balističnih izstrelkov, ki pa
jih bomo še naprej ocenjevali. Naša prizadevanja v tej zvezi bodo
skladna z nedeljivostjo varnosti članic zavezništva. Podpiramo
krepitev vloge Centra WMD v okviru mednarodnega štaba kot pomoč pri
delu Zveze pri obravnavanju te grožnje.
Znova poudarjamo, da razorožitev, nadzor nad orožjem in njegovo
nerazširjanje odločilno pripomorejo k preprečevanju širjenja in
uporabe WMD in načina njegove dobave. Poudarjamo pomen vztrajanja pri
in krepitve obstoječega večstranskega nerazširjanja in pomen režimov
za nadzor izvoza ter sporazumov o mednarodnem nadzoru orožja in
razorožitvi.
- Sprejem novih članic Bolgarije, Estonije, Latvije, Litve, Romunije,
Slovaške in Slovenije bo okrepil sposobnost Nata, da se sooči z izzivi
današnjega in jutrišnjega dne. Te države so izrazile svojo zavezanost
osnovnim načelom in vrednotam, navedenim v Washingtonski pogodbi,
sposobnost prispevati k celotnemu obsegu nalog Zveze, vključno s
skupno obrambo, ter trdno obljubo prispevati k stabilnosti in varnosti,
predvsem na kriznih območjih in območjih spopadov. Takoj bomo
začeli pristopna pogajanja z namenom podpisati protokole o pristopu do
konca marca 2003 in pravočasno končati postopek ratifikacije, da se
bodo te države lahko vključile v Zvezo najkasneje na njenem Vrhu
maja 2004. V obdobju do pristopa bo Zveza v največji možni meri
vključila vse povabljene države v svoje delovanje. Slovesno
obljubljamo svojo nadaljnjo podporo in pomoč, tudi s pomočjo
Akcijskega načrta za članstvo (ANČ). Z veseljem pričakujemo
programe povabljenih držav glede reform, po katerih je mogoče
pričakovati nadaljnji napredek pred pristopom in po njem, da bi
povečale svoj prispevek k Zvezi.
- Pohvalimo Albanijo za doseženi veliki napredek v reformah, za njeno
konstruktivno vlogo pri podpiranju stabilnosti v regiji, ter za njeno
močno podporo Zvezi. Pohvalimo tudi nekdanjo jugoslovansko
republiko Makedonijo1 za velik napredek, ki ga je dosegla v procesu
reforme, ter za njeno močno podporo delovanju Zveze, kot tudi za
pomembne korake, ki jih je naredila pri premagovanju svojih notranjih
problemov in pospeševanju demokracije, stabilnosti in narodne sprave.
Še naprej bomo pomagali obema državama, tudi s pomočjo ANČ, pri
doseganju stabilnosti, varnosti in blaginje, da bosta lahko izpolnjevali
svoje obveznosti iz članstva. V tej zvezi smo se dogovorili tudi, da
bomo izboljšali svojo sposobnost prispevati k nadaljevanju reforme v
Abaniji in da bomo še naprej podpirali reformo obrambnega in
varnostnega sektorja v nekdanji jugoslovanski republiki Makedoniji
zahvaljujoč prisotnosti Nata. Spodbujamo obe državi, da podvojita
svoja prizadevanja v zvezi z reformo. Njihovo bodoče članstvo še
preučujemo.
Preučili bomo tudi bodoče članstvo Hrvaške, ki je dosegla spodbuden
napredek, kar zadeva reformo. Napredek bo odvisen od nadaljnjih
prizadevanj Hrvaške za reformo in od njenega izpolnjevanja vseh
mednarodnih obveznosti, vključno z obveznostmi do Mednarodnega
kazenskega sodišča za nekdanjo Jugoslavijo (ICTY).
Akcijski načrt za članstvo ostaja še naprej sredstvo za ocenjevanje
napredka prosilk. Države, ki so bile danes povabljene, niso zadnje.
- Evroatlantski partnerski svet (EAPS) in Partnerstvo za mir (PzM) sta
močno povečala varnost in stabilnost v evroatlantskem območju. Danes
smo se odločili, da bomo dvignili sodelovanje z državami EAPS/PzM
na višjo stopnjo. Naš politični dialog se bo okrepil, zaveznice pa bodo
po posvetu s partnericami v največji možni meri povečale udeležbo
partnerskih držav, če je potrebno, pri načrtovanju, vodenju in nadzoru
tistih dejavnosti in projektov, v katerih sodelujejo in h katerim
prispevajo. Uvedli smo nove praktične mehanizme, kot so Individualni
partnerski akcijski načrti, ki bodo zagotovili izčrpen in diferenciran
pristop k partnerstvu po meri in bodo upoštevali podporo
prizadevanjem partneric glede reform. Spodbujamo partnerice, vključno
z državami na strateško pomembnih območjih Kavkaza in Centralne
Azije, da izkoristijo te mehanizme. Pozdravljamo odločenost partneric,
da si na vso moč prizadevajo v boju proti terorizmu, tudi s pomočjo
Partnerskega akcijskega načrta proti terorizmu. Še naprej bomo
povečevali interoperabilnost in dejavnosti, povezane z obrambo, ki so
bistvo našega partnerstva. Sodelovanje v PzM in v EAPS bi lahko v
prihodnje razširili tako, da bi vključevalo Zvezno republiko Jugoslavijo
ter Bosno in Hercegovino potem, ko je bil dosežen potrebni napredek,
vključno s polnim sodelovanjem z ICTY.
- Pozdravljamo pomembne dosežke sveta NATO-Rusija od
zgodovinskega srečanja na Vrhu NATO-Rusija v Rimu. Poglobili smo
naš odnos v korist vseh narodov v Evroatlantskem območju. Države
članice Nata in Rusija sodelujejo v svetu NATO-Rusija kot enakopravni
partnerji, ki se razvijajo na področjih, kot so ohranjanje miru, obrambna
reforma, širjenje WMD, iskanje in reševanje, civilno krizno
načrtovanje, obramba proti raketam srednjega dometa ter boj proti
terorizmu, za doseganje našega skupnega cilja stabilne, miroljubne in
celovite Evrope. Odločeni smo okrepiti in razširiti svoje sodelovanje z
Rusijo v skladu z ustanovnim aktom in Rimsko deklaracijo.
- Še naprej zaupamo trdnim odnosom med Natom in Ukrajino po
Ustanovni listini o posebnem partnerstvu. Opažamo odločenost
Ukrajine, da doseže popolno evro-atlantsko povezavo in jo spodbujamo
pri uresničevanju vseh potrebnih reform, vključno s krepitvijo nadzora
nad izvozom, da bi dosegla ta cilj. Nov akcijski načrt, ki ga sprejemamo
z Ukrajino, je velik korak naprej; določa politična, gospodarska,
vojaška in druga področja izvajanja reform, kjer se Ukrajina zavezuje,
da se bo še naprej razvijala in kjer ji bo NATO še naprej pomagal. Za
nadaljnji napredek v poglabljanju in krepitvi našega odnosa je potrebna
jasna zavezanost Ukrajine vrednotam Evroatlantske skupnosti.
- Znova potrjujemo, da je varnost v Evropi tesno povezana z varnostjo in
stabilnostjo v Sredozemlju. Zato smo se odločili, da bomo znatno
izboljšali politične in stvarne razsežnosti našega Sredozemskega
dialoga kot sestavnega dela skupnega stališča Zveze do varnosti. Zato
spodbujamo okrepljeno praktično sodelovanje in učinkovito
medsebojno delovanje v varnostnih zadevah, ki so skupna skrb vseh,
vključno z vprašanji, povezanimi s terorizmom, kadar je to primerno,
kjer lahko NATO zagotovi dodano vrednost. Ponavljamo, da se
Sredozemski dialog in druga mednarodna prizadevanja, vključno s
procesom širitve EU v Barceloni, dopolnjujejo in medsebojno krepijo.
- NATO in Evropska unija imata skupne strateške interese. Ostajamo
trdno zavezani odločitvam, sprejetim na Washingtonskem vrhu in na
poznejših ministrskih srečanjih, da bi razširili sodelovanje NATO-EU.
Uspeh našega sodelovanja je bil viden v naših skupnih prizadevanjih za
ponovno vzpostavitev miru na Balkanu in ustvarjanje pogojev za
uspešne in demokratične družbe. Dogodki 11. septembra 2001 in
poznejši dogodki so še poudarili pomen večje preglednosti in
sodelovanja med obema organizacijama, kar zadeva vprašanja skupnega
interesa v zvezi z varnostjo, obrambo in kriznim upravljanjem, da se
bomo lahko odzivali na krize na najbolj primeren vojaški način in
zagotovili njihovo učinkovito upravljanje. Ostajamo odločeni, da bomo
razvijali vse mnogostranske vidike našega odnosa, ki so potrebni, pri
čemer omenjamo, da je treba najti zadovoljive rešitve za vse zaveznice
v zvezi z vprašanji o sodelovanju evropskih zaveznic, ki niso članice
EU, da bi dosegli resnično strateško partnerstvo.
- Da bi pospeševal mir in stabilnost v Evroatlantskem območju, bo
NATO še naprej razvijal plodno in tesno sodelovanje z OVSE,
predvsem na dodatnih področjih preprečevanja spopadov, kriznega
upravljanja in rehabilitacije po spopadih.
- Zveza je odigrala ključno vlogo pri vzpostavitvi varnega okolja v
jugovzhodni Evropi. Znova poudarjamo svojo podporo ozemeljski
celovitosti in suverenosti vseh držav v tej strateško pomembni regiji. Še
naprej bomo sodelovali z našimi partnerji v SFOR in KFOR, Združenih
narodih, Evropski uniji, OVSE in drugih mednarodnih organizacijah, da
bi pomagali zgraditi miroljubno, stabilno in demokratično jugovhodno
Evropo, v kateri vse države jamčijo za proces reforme in so vključene v
Evroatlantske strukture. Prepričani smo, da bomo doživeli uresničitev
tega cilja. Pričakujemo, da bodo države v regiji še naprej gradile trajne
večnacionalne demokracije, izkoreninile organiziran kriminal in
korupcijo ter utrdile vladavino prava; sodelovale na regionalni ravni ter
v celoti izpolnjevale mednarodne obveznosti, vključno s tem, da bodo
privedle pred sodišče v Hagu vse obtožence ICTY. Napredek, ki ga
bodo te države dosegle v reformah, bo odločil o hitrosti njihovega
vključevanja v Evroatlantske strukture. Potrjujemo svojo stalno
prisotnost v regiji in smo pripravljeni pomagati tem državam z
individualnimi programi pomoči, da se bodo lahko še naprej razvijale.
Glede na nadaljnji razvoj in analizo prevladujočega varnostnega in
političnega okolja bomo preučili možnosti za nadaljnjo racionalizacijo
in reorganizacijo sil, ob upoštevanju regionalnega pristopa.
Pozdravljamo uspešen zaključek operacije Jantarna lisica v nekdanji
jugoslovanski republiki Makedoniji. Dogovorili smo se o podaljšanju
prisotnosti Nata od 15. decembra dalje v omejenem časovnem obdobju,
da bi prispevali k nadaljnji stabilnosti, ki jo bomo znova ocenili glede
na potek dogodkov. Opažamo jasno pripravljenost EU, da v primernih
pogojih prevzame vojaške operacije v bivši jugoslovanski republiki
Makedoniji.
- Države članice Nata so se odzvale na poziv Varnostnega sveta ZN, da
pomagajo afganistanski vladi pri ponovni vzpostavitvi varnosti v
Kabulu in njegovi okolici. Njihove sile so glavna opora Mednarodnih
sil za zagotavljanje varnosti (ISAF) v Afganistanu. Pohvalimo
Združeno kraljestvo in Turčijo za njune zaporedne prispevke kot
vodilna naroda v ISAF ter pozdravljamo pripravljenost Nemčije in
Nizozemske, da jih skupaj nasledita. NATO soglaša, da zagotovi
podporo na izbranih področjih za naslednja vodilna naroda ISAF, pri
čemer pokaže našo nadaljnjo zavezo. Vendar pa ostaja odgovornost za
zagotavljanje varnosti ter reda in zakonitosti v Afganistanu na
Afganistancih samih.
- Ostajamo zvesti Sporazumu CFE in znova potrjujemo svojo zavezanost
do zgodnje uveljavitve Prilagojenega sporazuma. Režim CFE pomeni
osnovni prispevek k varnejši in bolj povezani Evropi. Pozdravljamo
približevanje držav, ki niso članice CFE, in ki so izrazile svojo namero,
da zaprosijo za pristop k Prilagojenemu sporazumu CFE po njegovi
uveljavitvi. Njihov pristop bo pomenil pomemben dodatni prispevek k
stabilnosti in varnosti v Evropi. Pozdravljamo pomembne dosežke
prizadevanj Rusije, da zmanjša svoje sile na območju, ki ga zajema V.
člen Sporazuma, v dogovorjenem obsegu. Spodbujamo hitro
izpolnjevanje pomembnih obvez Istanbula glede Gruzije in Moldavije,
kar bo ustvarilo razmere, v katerih bodo lahko zaveznice in druge
partnerske države napredovale pri ratifikaciji Prilagojenega sporazuma
CFE.
- S preoblikovanjem Nata smo potrdili paket ukrepov, s katerimi bomo
izboljšali učinkovitost in uspešnost organiziranosti vrhovnega
poveljstva. Natova pobuda o vprašanjih človeških virov dopolnjuje to
prizadevanje. Obvezujemo se, da bomo še naprej zagotavljali,
individualno in kolektivno, potrebne kadre, ki bodo omogočili Zvezi, da
bo opravljala naloge, ki jih od nje zahtevamo.
- Pozdravljamo vlogo Parlamentarne skupščine NATO pri dopolnjevanju
prizadevanj Nata za načrtovanje stabilnosti v Evropi. Prav tako cenimo
prispevek Združenja atlantskega sporazuma (Atlantic Treaty
Association) pri spodbujanju boljšega razumevanja Zveze in njenih
ciljev v javnosti.
- Izražamo svojo globoko hvaležnost za prijazno gostoljubje, ki nam ga
je nudila vlada Češke republike.
- Vrh nazorno kaže, da evropske in severnoameriške zaveznice, ki jih že
združujejo zgodovina in skupne vrednote, ostajajo skupnost, ki je
odločena in sposobna braniti svoje ozemlje, prebivalstvo in sile pred
grožnjami in izzivi. NATO že več kot petdeset let brani mir,
demokracijo in varnost v evroatlantskem območju. Obveze, ki smo jih
sprejeli tu v Pragi, so zagotovilo, da bo Zveza tudi v prihodnosti imela
odločilno vlogo.
Opomba:
1. Turčija priznava Republiko Makedonijo z njenim ustavnim imenom.
Več na strani www.nato.int
|