Slovenija >> NATO Skupno spletišče v podporo včlanjevanju Slovenije v NATO, uredniki Urad vlade RS za informiranje, Ministrstvo za zunanje zadeve in Ministrstvo za obrambo (aktivno od 2001 do 2004)
Slovenija in NATO

Slovenija in NATO
Nato
Koledar dogodkov
Pogosta vprašanja
Novinarsko središče
Dokumenti
Publikacije
Javno mnenje
Povezave
SlovenskoE-pošta

PUBLIKACIJE

Ustanovna listina Nato-Rusija

Po zaključku pogajanj med generalnim sekretarjem Nata in ruskim zunanjim ministrom sta Nato in Rusija 27. Maja 1997 v Parizu podpisala "Ustanovno listino o odnosih, sodelovanju in varnosti med Natom in Rusko federacijo".

Ustanovna listina odraža spreminjajoče se varnostno okolje v Evropi in pomeni trajno obveznost Nata in Rusije za skupno zagotavljanje trajnega miru na celotnem evroatlantskem območju. Razen sporazuma o načelih, na katerih temelji partnerstvo med Natom in Rusijo, in o posebnih področjih za pospeševanje političnega in vojaškega sodelovanja med partnerjema je ustanovna listina ustanovila nov forum, imenovan Stalni skupni svet Nato-Rusija. Ta svet je mesto za posvetovanje, usklajevanje, sodelovanje in razvijanje konsenza med zavezništvom in Rusijo, in kjer je to primerno, v največji možni meri mesto za skupno odločanje in skupno ukrepanje v zvezi z varnostnimi vprašanji skupnega pomena. Posvetovanja v Stalnem skupnem svetu se ne bodo razširila na notranje zadeve Nata ali njegovih držav članic ali Rusije. Ustanovna listina ne Natu ne Rusiji ne daje pravice do veta na delovanje druge strani, niti ne sme biti uporabljena v škodo interesov drugih držav. Vloga Stalnega skupnega sveta, ki bo ostal ločen od Severnoatlantskega sveta, je predvsem, krepiti sodelovanje med Natom in Rusijo in odkrivati priložnosti za skupno delovanje.

Stalni skupni svet je postal pomembno sredstvo za izgrajevanje zaupanja, odpravo napačnih predstav in oblikovanje vzorca rednih posvetovanj in sodelovanja. Redno se sestaja tako na ravni veleposlanikov kot na ravni zunanjih in obrambnih ministrov, lahko pa se sestane tudi na ravni predsednikov držav in predsednikov vlad. Vsebina rednih posvetovanj so politična in varnostna vprašanja. * Turčija priznava Republiko Makedonijo z njenim ustavnim imenom.

  • Teme, o katerih se lahko Nato in Rusija posvetujeta in v zvezi s katerimi lahko sodelujeta, so preprečevanje širjenja orožij za množično uničevanje, izmenjava informacij o varnostni in obrambni politiki in silah, konverzija obrambne industrije, ekološka vprašanja, povezana z obrambo, pripravljenost za zaščito in reševanje ob naravnih in drugih nesrečah ter možno skupno delovanje, vključno z mirovnimi operacijami.
  • Timsko delo, vzpostavljeno med Natom in ruskimi silami, in sodelovanje Nata in Rusije z drugimi državami in mednarodnimi organizacijami pri zagotavljanju uresničevanja Bosanskega mirovnega sporazuma in stabilizacije razmer v Bosni in Hercegovini dokazuje, da je sodelovanje med Natom in Rusijo lahko uspešno. Nato in Rusija se zdaj lahko veselita krepitve medsebojnega sodelovanja na vojaškem in obrambnem področju ter na drugih področjih, predvidenih v ustanovni listini.
  • Stalni skupni svet se opira na redne sestanke vojaških predstavnikov tako na ravni stalnih vojaških predstavnikov kot na ravni obrambnih šefov, ki se srečujejo pod okriljem Stalnega skupnega sveta. Da bi olajšala tovrstne stike, je Rusija pri Natu imenovala visokega vojaškega predstavnika in ustanovila stalno vojaško predstavništvo.
  • Ustanovna listina določa namestitev ruskih vojaških častnikov za zvezo pri glavnih organih Natove poveljevalne strukture in recipročno namestitev Natovih častnikov za zvezo v Rusiji.
  • Ustanovna listina, ki se že pospešeno uresničuje, vzpostavlja temelje za stabilno in trajno varnostno partnerstvo med Rusijo in Natom. Srečanja Stalnega skupnega sveta Nato-Rusija na ministrski in veleposlaniški ravni, pa tudi stiki med vojskami so hitro pomagali vzpostaviti novega duha sodelovanja in zaupanja.


O strani