Obrambno vojaške zadeve
1. Pred polnopravnim članstvom država zagotovi, da ni ustavnih oziroma pravnih zadržkov, ki bi ovirali operacije kolektivne obrambe
Slovenija je pripravila ustrezno zakonodajo za sodelovanje v
kolektivni obrambi in bo tudi v nadaljevanju zagotavljala, da bodo
podane ustrezne zakonske podlage za sodelovanje tako glede napotitve
slovenskih sil v tujino kot tudi omogočanje prihoda zavezniških sil v
Slovenijo v primeru potrebe.
Slovenska vlada odloča o napotitvi poklicnih pripadnikov kot
tudi prostovoljne rezerve in glede sprejema ali tranzita zavezniških
sil preko slovenskega ozemlja. O napotitvi obvezne rezerve odloča
Državni zbor Slovenije.
Obvezna rezerva bo odpravljena do leta 2010, v vmesnem obdobju
pa pripadniki obvezne rezerve ne bodo razporejeni v premestljive enote
za NATO operacije.
2. Država zagotavlja sprejem in izvajanje dolgoročnega načrta razvoja slovenske vojske, ki temelji na strateškem obrambnem pregledu 2002-2003 in potrebah razvoja sil NATA
Državni zbor je sprejel ustrezno zakonodajo za sodelovanje v
kolektivni obrambi kot tudi za prehod na popolnoma poklicno vojsko s
prostovoljno rezervo do leta 2010. Služenje nabornikov bo odpravljeno
do leta 2004. S splošnim dolgoročnim načrtom do leta 2007 je planirana
nova struktura sil z racionalno strukturo poveljevanja, zmanjšano
vojno sestavo, oblikovanjem premestljivih reakcijskih sil in povečano
poklicno sestavo. Odločitev za prehod na popolnoma prostovoljno
popolnjevanje do leta 2010 je narekovala izvedbo celovitega pregleda
obrambe ter revizijo obrambne strategije in načrtov reform.
Slovenija zagotavlja, da bosta obrambna strategija in
dopolnjeni Splošni dolgoročni načrt razvoja Slovenske vojske do leta
2015, na temelju strateškega obrambnega pregleda 2002-2003, dopolnjena
do konca leta 2003.
V obeh dokumentih bodo upoštevane tudi potrebe razvoja sil
NATO, kot bodo predstavljene v osnutku razvojnih ciljev sil NATO.
Namen obrambnih reform je razviti bolj premične, prilagodljive
in vzdržljive bojne in podporne sile za vse naloge NATO,
racionalizirati mirnodobna poveljstva in reorganizirati Generalštab
Slovenske vojske ter upravni del obrambnega ministrstva s ciljem
integracije in racionalizacije, zmanjšati vojno strukturo Slovenske
vojske na 14.000 pripadnikov do leta 2010, od tega pa vsaj 8.000
poklicnih pripadnikov.
3. Do vstopa v NATO bo slovenska država uvedla obrambno načrtovanje, ki bo primerljivo z natovim procesom obrambnega načrtovanja in bo pripravljena prispevati sile in zmogljivosti za delovanje v Natovih operacijah
Do vključitve v NATO bo Slovenija uvedla obrambno načrtovanje, ki
bo primerljivo z obrambnim načrtovanjem NATO.
Slovenija bo še naprej zagotavljala motorizirano pehotno četo z
rotacijo za sodelovanje v vseh nalogah NATO ob omejitvah na področju
zračne obrambe in komunikacij.
Če se bo v NATO obrambnem načrtovanju pokazala potreba, bo
Slovenija do konca leta 2004 zagotovila motorizirani pehotni bataljon
za vse naloge NATO za obdobje do 6 mesecev z določenimi omejitvami na
področju zračne obrambe in bojne podpore. Do konca leta 2008 bo
Slovenija zagotovila popolnoma premestljivo in podprto bataljonsko
bojno skupino za obdobje 12 mesecev, do konca leta 2012 pa popolnoma
premestljivo in podprto bataljonsko bojno skupino z rotacijo.
Slovenija načrtuje tudi druge zmogljivosti, ki jih bo razvijala
v dogovoru z zavezništvom znotraj obrambnega načrtovanja, in sicer na
področju vojaške policije, inženirstva, komunikacij in sistemske
podpore ter zdravstvene podpore.
4. Do polnopravnega članstva v NATO bo Slovenija pripravljena izvajati ukrepe za zagotavljanje povezljivosti kontrole in nadzora nad zračnim prostorom z integriranim sistemom zračne obrambe NATO
Slovenija je vzpostavila začetno operativnost centra za operacije zagotavljanja
suverenosti zračnega prostora (ASOC), ki je povezan v širši nacionalni komunikacijsko-
informacijski sistem.
Do polnopravnega članstva v NATO bo Slovenija pripravljena
izvajati nujne ukrepe za zagotavljanje povezljivosti kontrole in
nadzora nad zračnim prostorom z integriranim sistemom zračne obrambe
Nata (NATINEADS), vključno z vzpostavljanjem nujnih komunikacijskih
povezav za izmenjavo in prenos podatkov ter zvoka med centrom za
operacije zagotavljanja suverenosti zračnega prostora (ASOC) in
NATINEADS.
To vključuje oblikovanje slike stanja v zračnem prostoru
(Recognized Air Picture, RAP) ob pomoči dveh vojaških
tridimenzionalnih radarjev dolgega dosega (ANT/PS-70) in enega
civilnega dvodimenzionalnega radarja v ustreznem formatu (LINK-1),
UHF-radio- komunikacijski sistem, seznanjanje ključnega kadra s
filozofijo, z doktrino, s koncepti, standardi in z zahtevami
NATINEADS, povezovanje slovenskega ASOC v NATINEADS in postavitev
podatkovnih povezav ter razvoj potrebnih predpisov s področja
civilno-vojaške delitve zračnega prostora skladno s politiko NATO.
Slovenija bo do konca leta 2005 postavila ustrezne zmogljivosti
za avtomatski nadzor orožja zemeljskih sistemov zračne obrambe do
ravni enot.
5. Do vključitve v NATO bo Slovenija zagotovila ustrezno zaščitene zveze za prenos zvoka in podatkov, ki bodo omogočile posvetovanja na visoki ravni s poveljstvi NATO
Do vključitve v NATO bo Slovenija v skladu s tehničnimi zahtevami
NATO nadgradila komunikacijske mreže za prenos zvoka in podatkov z
dostopi in sicer za varno komunikacijo zvoka in podatkov, za potrebe
posvetovanj na visoki ravni med NATO poveljstvi ter nacionalnimi
oblastmi.
6. Do vključitve v NATO bo Slovenija skladno s partnerski ciljem G4150 vzpostavila sistem podpore države gostiteljice zavezniškim silam
Do vključitve v NATO bo Slovenija skladno s partnerskim ciljem
G4150 postavila sistem podpore države gostiteljice (HNS) zavezniškim
silam, vključno z ustreznimi informacijskimi povezavami z Ministrstvom
za obrambo, s Slovensko vojsko in civilno obrambo ter z razvojem baz
podatkov in kontaktnih točk. V sodelovanju s predstavniki NATO bo
določila železniške oskrbovalne baze ter letališča in pristanišča, ki
bodo omogočali izkrcanje, sprejem in nadaljnji premik zavezniških
enot.
7. Do vključitve v NATO bo Slovenija uskladila vojaško izobraževanje in usposabljanje s strategijo, doktrinami, postopki in standardi NATO
Slovenija je že sprejela in bo do vključitve v NATO uskladila
vojaško izobraževanje in usposabljanje s strategijo, doktrinami,
postopki in standardi NATO. Enote s poklicno sestavo so že izurjene po
teh načelih.
V skladu z novim petletnim ciklom usposabljanja, ki se je
začelo v 2003, bodo enote, popolnjene s poklicno sestavo in
prostovoljno rezervo usposobljene po skupni doktrini in postopkih NATO
do konca leta 2005, enote SV, popolnjene z obvezno rezervo pa do konca
2007.
8. Do vključitve v NATO bo Slovenija za delo v vojaški strukturi NATO in za redno delo v Sloveniji izbrala ustrezno število strokovno in jezikovno usposobljenega osebja
Do vključitve v NATO bo Slovenija izbrala ustrezno število
kvalificiranih oseb (do 80), ki bodo primerno strokovno in jezikovno
usposobljene za opravljanje nalog na delovnih mestih v vojaških
poveljstvih NATO ter na položajih častnikov za zvezo z vojaškimi
poveljstvi NATO.
Slovenija posveča veliko pozornost jezikovnemu usposabljanju,
ki od leta 1999 poteka tudi v PfP centru za jezikovno
usposabljanje. Glede na visoke zahteve jezikovnega znanja v šolskem
sistemu in usposabljanju v Slovenski vojski, bo Slovenija do konca
leta 2003 zagotovila, da bo imelo vse osebje za redno delo z zadevami
v zvezi z NATO in osebje, razporejeno v poveljstva in na štabne
dolžnosti določenih slovenskih vojaških enot (skupaj 500 oseb),
primerno jezikovno znanje.
Zagotovila bo zadostno število osebja za zvezo v Sloveniji in
ustreznih organih NATO za postavitev in vzdrževanje učinkovitih
komunikacijskih poti ter prenosa dokumentov med zavezništvom in
Slovenijo.
9. Slovenija si bo še naprej prizadevala za učinkovit sistem obrambnega načrtovanja, ki bo usklajen z obrambnim načrtovanjem NATO
Slovenija uvaja učinkovit sistem obrambnega načrtovanja, temelječ
na sistemu in procesu obrambnega načrtovanja NATO. Slovenija uvaja
tudi korporativno načrtovanje, izpopolnjen sistem upravljanja in
načrtovanja obrambnih virov in letni pregled uspešnosti izvajanja
načrtov. V tem okviru je Slovenija že uvedla dvoletni ciklus
sprejemanja državnega proračuna.
Slovenija si bo še naprej prizadevala, da bo sistem obrambnega
načrtovanja učinkovit in usklajen z obrambnim načrtovanjem NATO.
10. Slovenija se zavezuje, da bo ohranjala takšno raven obrambnih izdatkov, ki bo zagotavljala izvajanje obrambnih reform, prestrukturiranje in modernizacijo slovenske vojske ter krepitev povezljivosti, bojne učinkovitosti, zmožnost premestitve in vzdržljivost njenih enot
Slovenija se zavezuje, da bo ohranjala višino obrambnih izdatkov
na taki ravni, ki bo zagotavljala izvajanje obrambnih reform,
prestrukturiranje in modernizacijo, kot je določeno v Strateškem
pregledu obrambe 2002-2003 in NATO ciljih razvoja sil, ter omogočala
primerno raven načrtovanih investicij v modernizacijo opreme in
infrastrukture. Namen je, da bo okrepila zahtevano povezljivost, bojno
učinkovitost, zmožnost premestitve in vzdržljivost enot.
Navedeno ima široko politično podporo, ki vključuje tudi
podporo Državnega zbora za ustrezno zagotavljanje obrambnih virov v
skladu z dopolnjenim Splošnim dolgoročnim programom razvoja in
opremljanja Slovenske vojske do leta 2015.
11. Slovenija si bo še naprej prizadevala za postavitev in ohranjanje kadrovske strukture, primerljive s strukturo v zavezniških državah
Slovenija si bo še naprej prizadevala za postavitev in ohranjanje
kadrovske strukture, primerljive s strukturo v zavezniških
državah. Morebitne presežke bo odpravljala z upokojevanjem, s
prešolanjem in s premeščanjem na delovna mesta v druge državne organe.
Generalštab se bo zmanjšal z 270 na 120 oseb do konca leta
2003, število častnikov pa se bo s 1.500 zmanjšalo na 1.200 do konca
leta 2010. Po načrtu Vlade bo do konca 2003 v postopek posredovan
predlog za zakonsko podlago za odpravo kadrovskih neskladij v
Slovenski vojski. Na podlagi tega predloga bo kadrovska neskladja v SV
mogoče odpraviti do konca leta 2004, v nasprotnem primeru pa bodo
odpravljena po letu 2010.
Skupno število civilnih oseb v Ministrstvu za obrambo se bo do
konca leta 2008 zmanjšalo z 2.075 na 1.550 oseb, in sicer z ukrepi na
temelju obstoječe zakonodaje: z upokojevanjem, prešolanjem in
premeščanjem v druge državne organe.
12. Slovenija si bo še naprej prizadevala za ohranjanje in izboljšanje preglednosti sistema upravljanja s kadri v oboroženih silah
Slovenija si bo še naprej prizadevala za ohranjanje in izboljšanje
preglednega sistema upravljanja s kadri v oboroženih silah ter
zagotavljala karierne poti častnikov in civilnih oseb, primerljive z
zavezniškimi državami.
Ob upoštevanju nove sistemske zakonodaje bo prioritetno
izboljšan sistem ocenjevanja in spremljanja posameznika, prilagojeno
bo izobraževanje ter skozi jasno oblikovano karierno pot zagotovljeno
pridobivanje, razvoj in ohranjanje kvalitetnega kadra v Slovenski
vojski.
|