Slovenija >> NATO Skupno spletišče v podporo včlanjevanju Slovenije v NATO, uredniki Urad vlade RS za informiranje, Ministrstvo za zunanje zadeve in Ministrstvo za obrambo (aktivno od 2001 do 2004)
Slovenija in NATO

Slovenija in NATO
Nato
Koledar dogodkov
Pogosta vprašanja
Novinarsko središče
Dokumenti
Publikacije
Javno mnenje
Povezave
SlovenskoE-pošta

SLOVENIJA IN NATO

Zakaj naj bi bilo zagotavljanje slovenske nacionalne varnosti v okviru zveze NATO cenejše?

Z vstopom v zvezo NATO se bodo dolgoročno zmanjšali izdatki za obrambo. Izkušnje kažejo, da je cena zagotovitve ustrezne obrambe v okviru NATO sistema kolektivne varnosti na daljši rok nižja kot pa razvoj vseh oblik lastnih oboroženih sil, pri čemer slednje nikoli ne morejo zagotoviti take ravni varnosti kot s članstvom v zvezi.

Slovenija se je odločila za poklicni in prostovoljni način popolnjevanja vojske zaradi prepričanja javnosti in optimalnega zagotavljanja nacionalne varnosti v okviru sistema kolektivne obrambe. Odločitev ni pogojena z zahtevo Nata, je pa v posredni zvezi zaradi možnosti bistvenega zmanjšanja osebja Slovenske vojske.

V primeru samostojnega zagotavljanja vojaške obrambe bi po minimalnih strokovnih kriterijih in na podlagi slovenskih zgodovinskih izkušenj koncept nacionalne obrambe temeljil na obnovitvi obvezniškega vojaškega sistema in uvedbi sistema splošne obrambe, kar bi pomenilo množičnost uporabe človeških in materialnih virov, ter priprave na različne oblike boja. Vojaški rok bi moral trajati najmanj 9 mesecev, rezervna sestava bi se morala usposabljati vsaj 20 do 30 dni na leto, Slovenska vojska pa bi morala obsegati med 35.000 in 50.000 pripadnikov.

Poleg obsežne teritorialne komponente bi morali prav tako ustanoviti enote po standardih zveze NATO za sodelovanje v mednarodnih operacijah OZN in EU. To bi pomenilo enako prizadevanje kot v primeru članstva v zavezništvu, s pomembno razliko, da ne bi imeli varnostnih garancij zavezništva ob morebitni ogroženosti Slovenije. Operativni stroški in stroški vzdrževanja pa bi kmalu upočasnili tempo modernizacije in opremljanja sil.

Glede na spremenjena dejstva bi bile potrebne dopolnitve vseh strateških in normativnih aktov z obrambnega področja, razvojnih dokumentov in načrtov opremljanja s celotnim spektrom oborožitvenih sistemov ter opreme. Kakovosten razvoj vseh rodov Slovenske vojske pa bi bil ob omejenosti finančnih virov vprašljiv.

Logistika Slovenske vojske bi še naprej temeljila na podpori civilne obrambe, vprašljiva pa bi bila logistična podpora v mednarodnih operacijah (v finančnem, materialnem in kadrovskem smislu). Zmanjševanje teritorialne vojaške infrastrukture bi morali ustaviti in infrastrukturo celo povečati.

Postaviti bi morali celovitejši sistem vojaškega šolstva, urjenja in usposabljanja ter razvoj vojaške znanosti. Bolj bi morali spodbujati razvoj domače vojaške industrije in vanjo vlagati večja proračunska sredstva.

Za razvoj in delovanje celovitega nacionalnega obrambnega sistema bi morali zagotoviti obrambne izdatke v višini okrog 3% BDP, a kljub povečanim sredstvom ne bi bilo mogoče zagotoviti vseh elementov za vzpostavitev učinkovite nacionalne obrambe.


O strani